Miből lesz a robot?

Utolsó módosítás dátuma : 2018. december 03.

Megtartotta első találkozását a Robotikaszakkör a 4 Campus program projekt keretében, ami 2017-ben indult az Eszterházy Károly Egyetemen.

A projekt célja a felsőoktatásba való bekerülés, valamint a matematikai, természettudományos, műszaki és informatikai szakok népszerűsítésének elősegítése, készségfejlesztő és kommunikációs programokkal.
A Robotikaszakkör szeretne a témakör iránt érdeklődő középiskolásoknak megfelelő eszközöket és útmutatást biztosítani, ami nagyon fontos, hiszen, ahogy a szakkör vezetője Dr. Geda Gábor főiskolai docens elmondta, meglátása szerint már évek, évtizedek óta háttérbe szorult az elektronikai ismeretek közvetítése.

Az első szakköri alkalommal a résztvevők betekintést nyerhettek a robotika elméletébe, megismerkedtek több robotépítési technikával és a hozzájuk szükséges alkatrészekkel, valamint az iskolában korábban készült robotikai projektekkel. Az elkövetkező órákon csoportos munkában fognak lépésről lépésre az oktató útmutatásával programozható, egyszerű robotokat építeni.

Miért épp a robotika? Mert egyike a legfiatalabb tudományoknak, több más tudományágra épül és a felhasználási területei a szórakoztatóipartól az orvoslásig terjednek. Az egyre precízebb mikroelektronika használatával már kísérletek folynak a látási problémákkal küzdő emberek látásának javítására, nem is beszélve a már létező idegrendszerrel irányított mesterséges végtagokról. A robotika szerteágazó gondolatokat ébreszt mindenkiben, s fél évszázada még egészen más volt a megítélése, mint napjainkban.

A Robotikaszakkör mellett november első hetében elindult a „nulladik" évfolyam azok számára, akik emelt szintű érettségit szeretnének tenni informatikából, vagy szívesen merülnének el a programozási nyelvek világában.

Azok számára, akik elfoglaltságaik miatt nem tudnak részt venni szakkörökön vagy órákon, létrejött a kodolosuli.hu online felület, ahol ki-ki a saját ütemében játékos feladatokkal tanulhatja meg a C#, a C++ vagy a Java programnyelvet, valamint útjára indult kettő: a WebGraf és a RaceDroid elnevezésű verseny, amin grafikus webalkalmazásokkal és androidos alkalmazásokkal kapcsolatos feladatokat kell megoldaniuk a regisztrált csapatoknak.

Szerző: Géczi Katalin

Fotók: Szántó György, Balogh Tibor

A rendezvény a 4 Campus Program - A felsőoktatásba való bekerülést elősegítő készségfejlesztő és kommunikációs programok megvalósítása, valamint az MTMI szakok népszerűsítése az Eszterházy Károly Egyetemen című, EFOP-3.4.4-16-2017-00024 számú projekt keretében valósul meg.


< Vissza